АвторПовідомлення





Повідомлення: 59
Зареєстрований: 27.02.14
Репутація: 0
посилання на повідомлення  Відправлено: 15.05.14 05:37. Заголовок: Глуховеря О.В. ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАХОДІВ ДИСЦИПЛІНАРНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПРОКУРОРСЬКИХ ПРАЦІВНИКІВ


УДК 342.7

ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАХОДІВ ДИСЦИПЛІНАРНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПРОКУРОРСЬКО-СЛІДЧИХ ПРАЦІВНИКІВ ОРГАНІВ ПРОКУРАТУРИ УКРАЇНИ

Глуховеря О.В., Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ

Розглянуто сучасний стан справ щодо нормативно-правового регулювання суспільних відносин в сфері організації і проведення мирних зібрань. Надано оцінку вразливих положень зареєстрованих у Верховній Раді України законопроектів у цій сфері. Обґрунтовано високу соціальну значущість прийняття відповідного законодавчого акту.
Ключові слова: держава, громадяни, право, мирні зібрання, законопроект.

Рассмотрено современное состояние дел по нормативно-правовому регулированию общественных отношений в сфере организации и проведения мирных собраний. Дано оценку уязвимых положений зарегистрированных в Верховной Раде Украины законопроектов в этой сфере. Обосновано высокую социальную значимость принятия соответствующего законодательного акта.
Ключевые слова: государство, граждане, право, мирные собрания, законопроект.

It is reported that current situation on legal framework governing social relations in management of peaceful assembly was analyzed. Much attention was given to providing assessment of vulnerable provisions of adopted by the Verkhovna Rada of Ukraine draft laws in this field as well as establishing high social significance of adoption of relevant legislative act.
Keywords: state, citizens, law, peaceful assembly, draft law.

Проблеми реалізації заходів дисциплінарної відповідальності працівників органів прокуратури України є актуальною не лише в адміністративно-правовій науці, але й однією із складових реформування органів прокуратури України.

Саме державні службовці органів прокуратури, як виконавці завдань держави щодо нагляду за законністю у країні, повинні забезпечити верховенство права, дотримання прав і свобод людини та громадянина, при цьому не повинні порушувати чинне законодавство та належним чином виконувати свої службові обов’язки. Тому не випадково, що за недотримання законності та дисципліни до державних службовців органів прокуратури застосовуються різні види юридичної відповідальності. Правопорушення державних службовців, особливо працівників прокуратури, характеризуються підвищеною суспільною небезпекою, оскільки безпосередньо торкаються інтересів держави, правопорядку, прав, свобод та законних інтересів людини і громадянина, і супроводжуються підвищеним рівнем юридичної відповідальності [1].

Особливості дисциплінарної відповідальності державних службовців були предметом дослідження таких науковців як: Ю. Битяк, В. Венедиктов, О. Гірич, Ю. Дмитренко, П. Пилипенко, Л. Сироватська, О. Смирнов та ін. Питання дисциплінарної відповідальності державних службовців органів прокуратури висвітлювалися у працях В. Долежана, І. Марочкіна, А.Пшонки, Ю.Полянського, . В. Сухоноса, Ю.Ударцова та інших. В той же час, досліджень присвячених сутності реалізації заходів дисциплінарної відповідальності прокурорсько-слідчих працівників у вітчизняній юридичній літературі недостатньо.

Особливості дисциплінарної відповідальності прокурорсько-слідчих працівників визначені у законодавстві України, зокрема у Законі України «Про прокуратуру» [2], Законі України «Про Вищу раду юстиції» [3], Дисциплінарному статуті прокуратури України [4] та у Інструкції про порядок проведення службових розслідувань та службових перевірок в органах прокуратури України [5].

Так, в ч.3 ст. 48 («Заохочення та відповідальність прокурорів і слідчих») Закону України «Про прокуратуру» встановлено, що за порушення закону, неналежне виконання службових обов’язків чи вчинення ганебного вчинку прокурори і слідчі несуть відповідальність згідно з Дисциплінарним статутом прокуратури України, який затверджується Верховною Радою України.

Закон України «Про Вищу раду юстиції» регламентує порядок розгляду скарг на рішення про притягнення до дисциплінарної відповідальності прокурорів. Так, згідно зі ст.. 47 цього закону Вища рада юстиції розглядає скарги прокурорів на рішення про притягнення їх до дисциплінарної відповідальності, керуючись доповіддю члена Вищої ради юстиції, та постановляє рішення.
Дисциплінарний статут прокуратури України є базовим правовим актом, що регулює питання застосування заохочення і притягнення до дисциплінарної відповідальності прокурорсько-слідчих працівників, а також працівників навчальних, наукових та інших установ прокуратури, які мають класні чини. Дисциплінарний статут прокуратури України прийнято 6 листопада 1991 р., і в сучасних умовах діяльності та розвитку органів прокуратури його положення є застарілими та такими, що не врегульовують низку питань.

Інструкцією про порядок проведення службових розслідувань та службових перевірок в органах прокуратури України більш детально визначаються підстави та порядок проведення управлінням внутрішньої безпеки, Головним управлінням кадрового забезпечення, організаційно-контрольним управлінням та іншими підрозділами Генеральної прокуратури України, старшими помічниками прокурорів обласного рівня з питань внутрішньої безпеки, підрозділами роботи з кадрами прокуратур обласного рівня, іншими посадовими особами органів прокуратури, службових розслідувань та службових перевірок в органах прокуратури.

З наведеного ми бачимо, що в цілому застосування заходів дисциплінарної відповідальності прокурорсько-слідчих працівників є врегульованими, однак більш детальний аналіз положень вищенаведених нормативно-правових актів та практики їх реалізації свідчить про відсутність правового регулювання низки процедурних питань, недостатність чіткого викладення існуючих законодавчих приписів.
Наприклад, у ст. 48 закону України «Про прокуратуру» однією з підстав для притягнення прокурора та слідчого до дисциплінарної відповідальності визначено «скоєння ганебного вчинку», але конкретизації діянь, що можуть бути включенні в це поняття не надано. На сьогоднішні розкриття змісту цього проступку повністю залежить від розсуду суб’єкта дисциплінарної влади, а це, у свою чергу, не сприяє єдності дисциплінарної практики й може призвести до зловживань і як наслідок – обмеження прокурорської незалежності [6].

Наступною проблемою є відсутність належного правового регулювання такої стадії дисциплінарного провадження, як оскарження рішення про накладення дисциплінарного стягнення. Ці питання фрагментарно регулюються лише у ст. 47 Закону України «Про Вищу раду юстиції» та у п.п.21-22 Інструкції про порядок проведення службових розслідувань та службових перевірок в органах прокуратури України.
Крім того, удосконалення правового регулювання потребують питання процесуальних строків проведення службового розслідування та застосування заходів дисциплінарної відповідальності, формулювання видів заходів дисциплінарної відповідальності, порядку їх виконання та дострокового зняття тощо.

Підсумовуючи вищевикладене, ми можемо зробити висновок, що сьогодні є нагальна потреба оновлення та систематизації законодавства, яке регулює питання дисциплінарної відповідальності прокурорсько-слідчих працівників. На нашу думку, в найближчому майбутньому слід прийняти новий Закон України «Про прокуратуру України» в якому в окремому розділі слід передбачити положення, що повинні врегульовувати всі процедурні питання застосування заходів дисциплінарної відповідальності до прокурорсько-слідчих працівників, а саме підстави дисциплінарної відповідальності, види заходів дисциплінарної відповідальності, суб’єктів, строки дисциплінарного провадження, стадії порушення, розгляду, оскарження рішення та його виконання.

Література

1. Ударцов Ю.В. Адміністративно-правовий статус державних службовців органів прокуратури України: Автореф к.ю.н.: 12.00.07. – адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право. –Київ, 2013. – 21 с. http://www.gp.gov.ua/ua/iopd.html?_m=publications&_t=rec&id
2. Про прокуратуру: Закон України від 05.11.1991 р., № 1790-XII // Відом. Верхов. Ради України. – 1991. – №53. – Ст.793.
3. Про Вищу раду юстиції: Закон України від 15.01.1998 р., № 22/98-ВР  Відом. Верхов. Ради України. – 1998. – № 25. – Ст.146
4. Дисциплінарний статут прокуратури України: Затв. пост. Верхов. Ради України від 06.11.1991 р., № 1796-XII // Відом. Верхов. Ради України. – 1992. – № 4. – Ст.15.
5. Інструкція про порядок проведення службових розслідувань та службових перевірок в органах прокуратури України : Наказ Генерального прокурора України №20 від 06.03.2006
6. Пшонка А. В. Дисциплінарна відповідальність прокурорів: Автореф к.ю.н.: 12.00.10. – судоустрій;прокуратура та адвокатура. – Харків, 2006. – 21 с.

Спасибі: 0 
ПрофільЦитата Відповісти
Нових відповідей немає


Відповідь:
1 2 3 4 5 6 7 8 9
великий шрифт малий шрифт надрядковий підрядковий заголовок великий заголовок відео з youtube.com картинка з інтернету картинка з комп'ютера посилання файл з комп'ютера російська клавіатура транслітератор  цитата  лапки моноширинный шрифт моноширинный шрифт горизонтальна лінія відступ крапка LI рядок, що біжить оффтопик згорнутий текст

показувати це повідомлення тільки модераторам
не робити посилання активним
Ім'я, пароль:      реєструватися    
Тему читают:
- учасник зараз на форумі
- учасник зовні форуму
Всі дати у форматі GMT  2 годину. Хітів сьогодні: 14
Має рацію: смайлы так, картинки так, шрифти так, голосування ні
аватари так, автозаміна посилань вкл, премодерацiя откл, правка ні



Яндекс.Метрика