АвторПовідомлення





Повідомлення: 57
Зареєстрований: 27.02.14
Репутація: 0
посилання на повідомлення  Відправлено: 14.05.14 14:57. Заголовок: Собакарь А.О.,ДОСВІД ДІЯЛЬНОСТІ ПОЛІЦІЇ ФРН, МОЖЛИВОСТІ ЙОГО ВИКОРИСТАННЯ В ОГП ТА У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ГБ


УДК: 342.922

ДОСВІД ДІЯЛЬНОСТІ ПОЛІЦІЇ ФРН ТА МОЖЛИВОСТІ ЙОГО ВИКОРИСТАННЯ В ОХОРОНІ ГРОМАДСЬКОГО ПОРЯДКУ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ГРОМАДСЬКОЇ БЕЗПЕКИ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ


Собакарь А.О., начальник кафедри адміністративного права та адміністративної діяльності Донецького юридичного інституту МВС України д.ю.н., професор

АННОТАЦИЯ. Осуществляется анализ деятельности немецких полицейских органов по охране общественного порядка и обеспечению общественной безопасности. Раскрываются задачи немецкой железнодорожной полиции. Освещаются структурные преобразования в немецких правоохранительных органах на транспорте.
Ключевые слова: полиция, транспорт, общественный порядок, общественная безопасность.

SUMMARY. Performed analysis of the German police in maintaining public order and public security. Disclosed tasks German railway police. Highlights the structural changes in the German law enforcement transport.
Key words: police, transportation, public order, public safety.

Особливим видом поліцейських сил Німеччини, що знаходиться в безпосередньому підпорядкуванні міністра внутрішніх справ ФРН, є Федеральна прикордонна охорона (Bundesgrenzschutz BGS). Це потужне федеральне поліцейське формування, яке безпосередньо підпорядковується Міністрові внутрішніх справ ФРН [1]. Разом із службою прикордонної поліції, поліцією на повітряному транспорті, на водному транспорті, до складу Дирекції Федеральної прикордонної охорони (ФПО) входять також підрозділи залізничної поліції. На сьогодні, Дирекция ФПО організаційно складається з 18 поліцейських служб, три з яких займаються виключно проблемами охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки на залізничному транспорті. На місцях роботою підрозділів керують п’ять регіональних управлінь ФПО. Сфера їх адміністративної діяльності співпадає з територіальною юрисдикцією однієї або двох дирекцій федеральних залізниць.

Підрозділами залізничної поліції обслуговуються 64 ділянки і 102 пости, які територіально входять в їх юрисдикцію. На кожній ділянці є чергова частина, групи з обслуговування вантажних складів, місця сортування і навантаження товарно-матеріальних цінностей; відділ дізнання, що займається розглядом правопорушень, передбачених постановою федерального МВС № Р-18-648 від 18 березня 1992 року; відділ патрульно-постової служби.

До завдань залізничної поліції Німеччини відноситься: охорона шляхових споруд (зокрема, це залізничні вокзали, криті перони, зали очікування, вантажні станції, рейкові шляхи, земельні ділянки, на яких знаходяться ремонтні і будівельні підприємства, складські приміщення залізниць, торгові павільйони тощо), розташованих на закріпленій території; проведення організаційно-профілактичних заходів; охорона громадського порядку на вокзалах і перонах, а також в поїздах під час їх руху; розшук і кримінальне переслідування правопорушників, що вчинили злочини в зоні відповідальності. Посадові особи залізничної поліції наділені правом стягування штрафів, затримання правопорушників, проведення кримінального розслідування. Вони також мають можливість займатися розшуком злочинців і поза територією розташування шляхових споруд. В цьому випадку розшукові заходи підрозділам залізничної поліції необхідно погоджувати з територіальними органами кримінальної поліції відповідної землі (Landeskriminalamt). При скоюванні тяжких злочинів залізнична поліція проводить первинні оперативно-слідчі дії, а потім передає справу земельній кримінальній поліції або представникам федерального відомства кримінальної поліції (Bundeskriminalamt).

Під час супроводження поїзда співробітники поліції мають можливість постійно підтримувати зв'язок з регіональними черговими частинами на всьому шляху прямування поїзда. За необхідності виклику підкріплення поліцейський може скористатися спеціальним приладом, який передає сигнал у всі чергові частини по маршруту поїзда. У них на електронному табло висвічуються місцезнаходження патрульного наряду і розташування найближчих до нього ділянок поліції. Вказані ділянки після надходження сигналу про допомогу забезпечують підключення до операції додаткових сил. Комп'ютерна система при цьому видасть інформацію про час прибуття поїзда на найближчу станцію, де можлива підсадка до складу підкріплення. Вона здійснюється двома групами одночасно: з голови і хвоста складу (вагону). Найближчі стоянки, де за розкладом зупиняється поїзд, також блокуються нарядами поліції. У разі виникнення масових безладів, страйків, пікетування до операції підключаються спеціально підготовлені підрозділи і частини ФПО – оперативні загони. Якщо ж і їх сил опиниться недостатньо, притягуються мобільні сили поліції земель – загони поліції готовності (Bereitschaftspolizei) [2].
У сфері вантажних перевезень на співробітників підрозділів дізнання залізничної поліції покладений обов’язок щодо розслідування їх крадіжок.

Виявлення розкрадань вантажів найчастіше здійснюється працівниками транспортно-експедиційних контор в процесі прийому складів.
Інтеграція залізничної поліції відповідно до Закону від 1 квітня 1992 р. «Про передачу повноважень залізничній поліції і повітряній безпеці федеральному відомству прикордонної охорони ФРН» до організаційної структури Федеральної прикордонної охорони МВС ФРН дозволила організувати поліцейську службу на залізничному транспорті раціональніше, що забезпечує успішне вирішення покладених на поліцію завдань. Зросла гнучкість і оперативність реагування на злочинні прояви, покращилось оснащення підрозділів залізничної поліції новітніми засобами зв'язку, спеціальною технікою і автотранспортом. Все це привело до значних успіхів в боротьбі із злочинністю – у ФРН за останні п’ять років, безперервно поліпшується стан безпеки в пасажирських поїздах і на станціях, що, у свою чергу, вносить істотний внесок до забезпечення правопорядку в країні.

Результати оперативно-розшукової діяльності залізничної поліції підтверджують успіх проведеної реформи. Щорічно її підрозділами в середньому виявляється близько 200 тис. злочинів і близько 140 тис. порушень громадського порядку.

Передача функцій залізничної поліції з підпорядкування міністерства транспорту (створена у 1951 році залізнична поліція Німеччини до 1992 року була структурним підрозділом Міністерства транспорту ФРН [1, с. 200]) під юрисдикцію федерального МВС дозволило майже в 2 рази зменшити витрати на її утримання і успішно використовувати в цих цілях сили прикордонної охорони. Це істотно знизило навантаження на територіальну поліцію, якій раніше дуже часто доводилося брати участь в заходах залізничної поліцейської служби і надавати їй допомогу. В даний час така підтримка майже не потрібна (лише у випадках, коли посилені підрозділи прикордонної охорони не можуть бути своєчасно привернуті). Тому з тактичних міркувань передумовою ефективного виконання поліцейських завдань на залізниці є створення спеціалізованих формувань поліції, розміщених на всій ділянці обслуговування об'єктів залізничного транспорту.

Відповідно до нової структури Дирекції прикордонної охорони, на всіх рівнях створені організаційно-управлінські і комунікаційні ланки, здійснюючі виключно поліцейські функції. При виконанні певних завдань ці підрозділи залізничної поліції можуть істотно збільшуватися за рахунок залучення додаткових сил шляхом залучення до них фахівців служби зв'язку та інших технічних працівників.
При виконанні конкретних завдань підрозділи залізничної поліції можуть посилюватися співробітниками інших служб федеральної прикордонної охорони, а також за рахунок резерву. Залучення додаткових сил і засобів при проведенні великомасштабних поліцейських операцій на залізничному транспорті практикується достатньо активно. При цьому широко використовується залучення фахівців служб зв’язку та інших технічних служб ФПО, а також поліцейських оперативних загонів.

Тенденції розвитку транспортної поліції свідчать про посилення ролі її підрозділів в системі державного управління внутрішньою безпекою країни, наділення їх новими повноваженнями та зміцнення матеріально-технічної бази. Залізнична поліція ФРН як складова Федеральної прикордонної охорони, що входить до складу МВС, відіграє важливу роль в охороні громадського порядку і забезпеченні громадської безпеки на залізничному транспорті. Звичайно, за теперішньої економічної ситуації в Україні ми не можемо запозичити весь позитивний досвід діяльності поліції країн Заходу взагалі та транспортної поліції Німеччини, зокрема, але вивчення його окремих елементів та впровадження їх в практику роботи органів внутрішніх справ України сприятиме покращенню роботи міліції в цілому.

Список використаних джерел

1. Быков А.В., Степаненко Ю.В. Реформы в транспортной полиции ФРГ // 80 лет транспортной милиции: история и современность; Материалы научно-практической конфренции. – М., 1999.
2. Степаненко Ю.В., Быков А.В. Реформы железнодорожной полиции ФРГ / Ю.В. Степаненко, А.В. Быков // Транспортное право. – 1999. – № 2.




Спасибі: 0 
ПрофільЦитата Відповісти
Нових відповідей немає


Відповідь:
1 2 3 4 5 6 7 8 9
великий шрифт малий шрифт надрядковий підрядковий заголовок великий заголовок відео з youtube.com картинка з інтернету картинка з комп'ютера посилання файл з комп'ютера російська клавіатура транслітератор  цитата  лапки моноширинный шрифт моноширинный шрифт горизонтальна лінія відступ крапка LI рядок, що біжить оффтопик згорнутий текст

показувати це повідомлення тільки модераторам
не робити посилання активним
Ім'я, пароль:      реєструватися    
Тему читают:
- учасник зараз на форумі
- учасник зовні форуму
Всі дати у форматі GMT  2 годину. Хітів сьогодні: 0
Має рацію: смайлы так, картинки так, шрифти так, голосування ні
аватари так, автозаміна посилань вкл, премодерацiя откл, правка ні



Яндекс.Метрика