АвторПовідомлення





Повідомлення: 112
Зареєстрований: 27.02.14
Репутація: 0
посилання на повідомлення  Відправлено: 20.05.14 09:53. Заголовок: Осипова А.В., ДО ПИТАННЯ ПРО ОРГАНІЗАЦІЙНУ ПОБУДОВУ ТРАНСПОРТНОЇ МІЛІЦІЇ В УКРАЇНІ


ДО ПИТАННЯ ПРО ОРГАНІЗАЦІЙНУ ПОБУДОВУ ТРАНСПОРТНОЇ МІЛІЦІЇ В УКРАЇНІ

Осипова А.В., курсант
ЛДУВС ім. Е.О.Дідоренка

В Україні функціонує досить розвинена система транспорту, для нормальної і безпечної роботи якої першорядне значення має найсуворіше дотримання встановленого правопорядку, порушення якого не тільки дезорганізує управління рухом транспорту, але і може спричиняти людські жертви і заподіяння величезної матеріальної шкоди.

Статистичні дані державної-автомобільної інспекції України свідчать, що за минулий 2013 рік проблема травматизму та смертності під час дорожньо-транспортних пригод набула особливої актуальності в Україні [1]. Зазначимо, переважна більшість таких випадків, виникає через численні порушення правил дорожнього руху та ігнорування законів в сфері безпеки дорожнього руху з боку водіїв.

Дослідженню різних аспектів охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки були присвячені роботи українських вчених-адміністративістів, зокрема: В.Б. Авер’янова, М.І. Ануфрієва, А.В. Войцеховського, В.К. Гіжевського, В.Л. Грохольського, Є.В. Додіна, В.К. Колпакова, Р.А. Калюжного, Л.В. Коваля, М.В. Коваліва, Я.Ю. Кондратьєва, М.В. Корнієнка, Ю.Ф. Кравченка, А.В. Мілашевича, Н.Р.Нижник, В.І. Олефіра, В.Л. Ортинського, О.І. Остапенка, І.М. Пахомова, С.В. Пєткова, Ю.І. Римаренка, В.Д. Сущенка, В.О. Шамрая.

Аналіз наукових праць, які стосуються організації охорони громадського порядку на транспорті, дає змогу в комплексі розглядати проблеми співвідношення питань організації охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки на вокзалах, станціях, інших об’єктах пасажирської та вантажної інфраструктури.

Правовий статус органу виконавчої влади, яким є і органи транспортної міліції, включає такі елементи: мета, принципи, завдання, функції, повноваження, правові приписи, що регламентують його організаційно-штатну структуру, підпорядкованість, характер внутрішніх і зовнішніх взаємозв’язків та відповідальності. Саме такий елементний склад адміністративно-правового статусу органу виконавчої влади обрано для характеристики органів транспортної міліції.

У цій роботі розглянемо особливості організації транспортної міліції в Україні; висвітлимо проблемні питання щодо форм взаємодії транспортної міліції з іншими суб’єктами профілактики правопорушень на транспорті.

Адміністративно-правові відносини за участю транспортної міліції України у сфері профілактики правопорушень визначено як урегульовані адміністративно-правовими нормами суспільні відносини, які виникають під час попередження правопорушень на об’єктах залізничного, морського, річкового, повітряного транспорту та метрополітенів, а також виявлення та усунення факторів, що сприяють їх вчиненню.

До особливостей транспортної міліції на наш погляд слід віднести:

1) специфічний характер об’єктів її правоохоронної діяльності - залізничний, морський, річковий, повітряний транспорт та метрополітени, їх інфраструктура, права, свободи і законні інтереси громадян, права та інтереси суспільства й держави, які реалізуються на зазначених об’єктах;

2) система органів внутрішніх справ на транспорті побудована відповідно до організації транспортної системи країни (винятком є лише автомобільний та міський електротранспорт, а також трубопровідний транспорт);

3) складне підпорядкування, оскільки органи внутрішніх справ на морському, річковому, повітряному транспорті та з охорони метрополітенів мають функціональне та територіальне підпорядкування одночасно;

4) специфічна внутрішньо-організаційна структура транспортної міліції, яка, як правило, передбачає наявність чергової частини, відділу карного розшуку, слідчого відділу та підрозділу громадської безпеки [2].

Акцентуємо, що сучасна організаційна структура транспортної міліції не є досконалою. Оскільки чітка управлінська вертикаль діє лише щодо органів внутрішніх справ на залізничному транспорті, а органи внутрішніх справ на водному та повітряному транспорті перебувають у подвійному підпорядкуванні (у територіальних органів та відповідних лінійних управлінь на залізничному транспорті), останні з яких, на жаль, лише координують органи (підрозділи) внутрішніх справ на водному та повітряному транспорті.

Окремими дослідниками запропоновано вирішити зазначену проблему, шляхом оновлення організаційної побудови транспортної міліції за наступною структурою:

1) Департамент МВС на транспорті, у структурі якого будуть передбачені керівні обудовиргани (управління чи відділи) з питань організації, забезпечення та координації діяльності органів внутрішніх справ на залізничному, водному та повітряному транспорті, а також з охорони метрополітенів;

2) Управління МВС на транспорті в АРК, областях, містах Києві і Севастополі з відповідними керівними органами з питань організації, забезпечення та координації діяльності органів внутрішніх справ на залізничному, водному та повітряному транспорті, а також з охорони метрополітенів;

3) Відділи, відділення і пункти на об’єктах залізничного, повітряного, водного транспорту та з охорони метрополітенів.[3]

На наш погляд, запропонована організаційна побудова транспортної міліції є вдалою та потребує свого нормативного закріплення:

При цьому, під транспортною міліцією, слід розуміти систему органів (підрозділів), які входять до структури міліції, перебувають у територіальному та функціональному підпорядкуванні одночасно та виконують завдання щодо охорони та захисту прав, свобод і законних інтересів громадян, прав та інтересів суспільства й держави від протиправних посягань, охорони власності і громадського порядку, забезпечення громадської безпеки та протидії правопорушенням на об’єктах залізничного, морського, річкового, повітряного транспорту та метрополітену.

Профілактика транспортною міліцією правопорушень у сфері пасажирських та вантажних перевезень це система здійснюваних нею заходів соціального, спеціального та індивідуального характеру, спрямованих на недопущення їх вчинення на об’єктах залізничного, морського, річкового, повітряного транспорту та метрополітену, а також на усунення причин і умов (факторів), які їм сприяють.

Зміст та види взаємодії транспортної міліції з іншими суб’єктами з питань профілактики порушень на транспорті можна з’ясувати через її форми, під якими у цій роботі розуміється зовнішнє вираження правоохоронної діяльності.
Запропонована в цій роботі оновлена організаційна побудова транспортної міліції дозволить, на наш погляд впровадити в її діяльність низку альтернативних форм взаємодії служби з іншими суб’єктами профілактики адміністративних правопорушень у сфері пасажирських та вантажних перевезень. До таких форм слід віднести:

1) інформування про зміну оперативної обстановки на території обслуговування, а також про знайдені речі підозрілого походження;

2) обмін оперативно-розшуковою, оперативно-довідковою і криміналістичною інформацією з питань профілактики адміністративних правопорушень у сфері пасажирських та вантажних перевезень, а також відповідною архівною інформацією;

3) створення спільних банків даних про злочинців-гастролерів, „карманників”, шахраїв, місцем злочинної діяльності яких є місця масового скупчення громадян; осіб, які раніше вчиняли злочини у сфері пасажирських та вантажних перевезень;

4) спільні планування та реалізація профілактичних заходів на об’єктах залізничного, морського, річкового, повітряного транспорту та метрополітену;

5) проведення спільних оперативних засідань колегій, нарад, а також інструктажів з безпеки пасажирських та вантажних перевезень;

6) проведення спільних операцій по затриманню особливо небезпечних озброєних злочинних груп або окремих злочинців на об’єктах транспорту;

7) виконання запитів по кримінальних справах, справах оперативного обліку і матеріалах про адміністративні правопорушення;

8) сприяння в проведенні оперативно-розшукових заходів і процесуальних дій;

9) створення спільних слідчо-оперативних, оперативно-пошукових груп, оперативних заслонів, патрульних груп тощо;

10) створення спільних робочих груп для вивчення окремих проблем профілактики адміністративних правопорушень у сфері пасажирських та вантажних перевезень;

11) підготовка та видання спільних відомчих нормативних актів з питань профілактики адміністративних правопорушень у сфері пасажирських та вантажних перевезень;

12) організація і проведення спільних професійних навчань з питань профілактики адміністративних правопорушень у сфері пасажирських та вантажних перевезень.

Запропоновані в цій роботі, зміни організаційно побудови та форм взаємодії транспортної міліції з іншими суб’єктами профілактики правопорушень на транспорті зменшить кількість таких порушень на усіх видах транспорту, сприятиме покращенню транспортної дисципліни, позитивним чином відобразиться на аварійності в Україні.

Література.

1. Звернення Громадської колегії незалежних експертів з безпеки дорожнього руху [Електроний документ] // Сайт Депатраменту ДАІ МВС України. – Режим доступу: http://www.sai.gov.ua/ua/news/0/3461.htm. – 25.04.2014.
2. Бабакін В. М. Взаємодія транспортної міліції з іншими службами міліції, державними органами та громадськістю щодо профілактики адміністративних правопорушень [текст] / В. М. Бабакін // Вісник Запорізького юридичного інституту Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. – 2008. – Вип. 1. – С. 95-103.
3. Бабакін В. М. Транспортна міліція: проблеми організаційної структури [текст] /В.М. Бабакін // Социально- правовые проблемы совершенствования законодательства Украины: история, теория и практика: материалы 60-й научной конференции профессорско-преподавательского состава и научных работников /Одесский национальный университет им. Мечникова. – Одеса, 2005. – С.132-136.

Спасибі: 0 
ПрофільЦитата Відповісти
Нових відповідей немає


Відповідь:
1 2 3 4 5 6 7 8 9
великий шрифт малий шрифт надрядковий підрядковий заголовок великий заголовок відео з youtube.com картинка з інтернету картинка з комп'ютера посилання файл з комп'ютера російська клавіатура транслітератор  цитата  лапки моноширинный шрифт моноширинный шрифт горизонтальна лінія відступ крапка LI рядок, що біжить оффтопик згорнутий текст

показувати це повідомлення тільки модераторам
не робити посилання активним
Ім'я, пароль:      реєструватися    
Тему читают:
- учасник зараз на форумі
- учасник зовні форуму
Всі дати у форматі GMT  2 годину. Хітів сьогодні: 26
Має рацію: смайлы так, картинки так, шрифти так, голосування ні
аватари так, автозаміна посилань вкл, премодерацiя откл, правка ні



Яндекс.Метрика