АвторПовідомлення





Повідомлення: 106
Зареєстрований: 27.02.14
Репутація: 0
посилання на повідомлення  Відправлено: 16.05.14 15:07. Заголовок: Ворончук В.В., До питання про пенсійне забезпечення працівників органів внутрішніх справ України


УДК 342.951

До питання про пенсійне забезпечення працівників органів внутрішніх справ України

Ворончук В.В., завідувач Сектором юридичного забезпечення
УДМС України в Луганській області

Анотація. У статті автор розглядає систему пенсійного забезпечення працівників органів внутрішніх справ України. Виокремлюються деякі проблеми правового регулювання пенсійного забезпечення працівників органів внутрішніх справ України.
Ключові слова: забезпечення, соціальне забезпечення, пенсія, пенсійне забезпечення, органи внутрішніх справ.

Аннотация. В статье автор рассматривает систему пенсионного обеспечения работников органов внутренних дел Украины. Выделяются некоторые проблемы правового регулирования пенсионного обеспечения работников органов внутренних дел Украины.
Ключевые слова: обеспечение, социальное обеспечение, пенсия, пенсионное обеспечение, органы внутренних дел.

Summary. In the article the author considers the pension system of employees of internal affairs of Ukraine. Are allocated some of the problems of legal regulation of granting pensions to employees of the internal affairs of Ukraine.
Key words: support, social support, pension, pensions support, bodies of internal affairs.

Сучасний стан реформування пенсійного законодавства, характер службової діяльності працівників органів внутрішніх справ, необхідність вдосконалення їх соціально-правового захисту обумовлюють актуальність і важливість дослідження питань, пов’язаних з правовим регулюванням пенсійного забезпечення цієї категорії правоохоронців. Так, Конституція України визнала людину найвищою соціальною цінністю й державою поступово створюються умови для реалізації кожним громадянином своїх прав, свобод та законних інтересів. Одним з таких прав є право на соціальний захист та достатній життєвий рівень для себе та своєї родини. Ці положення закріплені у статті 46 Конституції України, в якій зазначено, що громадяни мають право на соціальний захист, враховуючи право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття за незалежними від них обставинами, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом [1].

Одним із основних видів соціального захисту, передбаченого законодавством України є пенсійне забезпечення. Право на пенсію нерозривно пов’язано з трудовою діяльністю людини у суспільному виробництві. Досягнення пенсійного віку є підставою для припинення трудових відносин працівників з роботодавцями, через що у держави виникає необхідність у пенсійному забезпеченні громадян.

У сучасній науковій літературі існують різні визначення поняття «пенсія». Пенсія (pensiо – від лат. платіж) це регулярна грошова виплата як матеріальна допомога за віком, за інвалідністю, за вислугу років, у разі втрати годувальника тощо. Наприклад, у тлумачному словнику С.І. Ожегова термін «пенсія» визначається як грошове забезпечення за вислугу років, з інвалідності, непрацездатності тощо [2, с. 122]. Крім того, у юридичній літературі пенсії визначаються, як щомісячні грошові виплати громадянам за рахунок держави для їхнього матеріального забезпечення в старості, у разі інвалідності, втрати годувальника, а також за вислугу років [3, с. 348].

У Законі України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» пенсію визначено як щомісячну пенсійну виплату в солідарній системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, яку отримує застрахована особа в разі досягнення нею передбаченого цим Законом пенсійного віку чи визнання її інвалідом, або отримують члени її сім’ї у випадках, визначених цим Законом [4]. Так, відповідно до статті 2 зазначеного Закону, система пенсійного забезпечення в Україні складається з трьох рівнів. Перший рівень – це солідарна система загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, що базується на засадах солідарності і субсидування та здійснення виплати пенсій і надання соціальних послуг за рахунок коштів Пенсійного фонду на умовах та в порядку, передбачених законом. Другий рівень – накопичувальна система загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, що базується на засадах накопичення коштів застрахованих осіб у Накопичувальному фонді та здійснення фінансування витрат на оплату договорів страхування довічних пенсій і одноразових виплат на умовах та в порядку, передбачених законом. Третій рівень – система недержавного пенсійного забезпечення, що базується на засадах добровільної участі громадян, роботодавців та їх об’єднань у формуванні пенсійних накопичень з метою отримання громадянами пенсійних виплат на умовах та в порядку, передбачених законодавством про недержавне пенсійне забезпечення.

Слід зазначити, що умови, норми та порядок пенсійного забезпечення працівників органів внутрішніх справ та членів їх сімей встановлюються Законом України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб» [5]. Працівники органів внутрішніх справ при наявності встановленої цим актом вислуги на службі в органах внутрішніх справ мають право на довічну пенсію за вислугу років. Працівники органів внутрішніх справ, які стали інвалідами за умов, передбачених Законом України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб», набувають право на пенсію по інвалідності. Члени сімей працівників органів внутрішніх справ, які загинули чи померли або пропали безвісти, мають право на пенсію в разі втрати годувальника. Сім’ї померлих пенсіонерів з числа працівників органів внутрішніх справ мають право на пенсію в разі втрати годувальника на загальних підставах із членами сімей осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ.

Особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їх сімей, які одночасно мають право на різні державні пенсії, призначається одна пенсія за їх вибором.

Приймаючи до уваги постійний економічний розвиток України, і як слід збільшення внесків до пенсійних фондів, настав час переглянути законодавчо закріплене правило, щодо призначення тільки однієї пенсії. Адже, такий порядок призначення пенсій є соціально несправедливим.

Так, наприклад, якщо працівник органів внутрішніх справ під час проходження служби став інвалідом, то чому б йому не виплачувати дві пенсії: за вислугу років та за інвалідність.

Наприкінці, слід також звернути увагу й на те, що спеціальне законодавство про соціальний захист військовослужбовців та осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ встановлює різноманітність видів цього захисту, порядок і умови його надання та складається з чисельних нормативно-правових актів з постійними змінами та доповненнями. Це ускладнює їх правильне застосування на практиці відповідними посадовими особами підрозділів Пенсійного Фонду України і органів внутрішніх справ. Крім того, треба відмітити, що незважаючи на постійне удосконалення чинного законодавства, проведення відповідних перерахунків, до цього часу зберігаються диспропорції у пенсійному забезпеченні, які призводять до чисельних скарг та судових розглядів [6, с. 11-12]. Всі ці проблеми потребують свого найскорішого вирішення на основі пріоритету прав і свобод людини щодо інтересів держави.

Література

1. Конституція України від 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України. – 1996. – № 30. – Ст. 141.
2. Ожегов С.И. Словарь русского языка / Под ред. Н.Ю. Шведовой. – 14-е изд., стереотип. – М.: Рус. яз., 1983. – 816 с.
3. Лавриненко О.В. Правовая и социальная защита работников органов внутренних дел Украины. – Х.: Знание, 1999. – 590 с.
4. Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування: Закон України від 9 липня 2003 року // Відомості Верховної Ради України. – 2003. – № 49-51. – Ст. 376.
5. Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб: Закон України від 9 квітня 1992 року // Відомості Верховної Ради України. – 1992. – № 29. – Ст. 399.
6. Пенсійне та соціальне забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ та членів їх сімей: довідк. пос. / В.І. Маценко, Т.П. Кравченко, В.В. Горошко, С.В. Єськов; за заг. ред. Є.М. Польського, В.М. Комарницького / МВС України, Луган. держ. ун-т внутр. справ ім. Е.О. Дідоренка. – Луганськ: РВВ ЛДУВС ім. Е.О. Дідоренка, 2011. – 480 с.

Спасибі: 0 
ПрофільЦитата Відповісти
Нових відповідей немає


Відповідь:
1 2 3 4 5 6 7 8 9
великий шрифт малий шрифт надрядковий підрядковий заголовок великий заголовок відео з youtube.com картинка з інтернету картинка з комп'ютера посилання файл з комп'ютера російська клавіатура транслітератор  цитата  лапки моноширинный шрифт моноширинный шрифт горизонтальна лінія відступ крапка LI рядок, що біжить оффтопик згорнутий текст

показувати це повідомлення тільки модераторам
не робити посилання активним
Ім'я, пароль:      реєструватися    
Тему читают:
- учасник зараз на форумі
- учасник зовні форуму
Всі дати у форматі GMT  2 годину. Хітів сьогодні: 10
Має рацію: смайлы так, картинки так, шрифти так, голосування ні
аватари так, автозаміна посилань вкл, премодерацiя откл, правка ні



Яндекс.Метрика